Almost there..........





Assalamualaikum and Hi. Oh my gee, I am so nervoussss. 2 days more for SPM. Feels like kenot do it but people around me always give me support. So I just need to do it and berserah kepada Allah. Omma always sent me some tips and motivate me to be relax. But, how can to be relax in this condition?! Naah, I'll try. Kak Nisbah just whatsapp me and she said "Goodluck Iqa", "Thanks. Tolong lah doa doakan ye", "InsyaAllah. Belajar leklok. Dapat banyak A cam Abg Syafiq (Abang Long Syaf)" and I was like ............................... Along punya A banyak sgt. Lagipun dia duduk asrama en so cam belajar belajar belajar, takyah pikir pasal kemas rumah segala. Kalau syaf ni dahlah terlalu "pandai" lepastu tambah pulak dengan vitamin "rajin" memang tak ah nak dapat 10A+. Trial haritu pun kantoi. Aduhh.

Hubungan dengan Allah pun masih goyang goyang. Usaha pun macam habuk, sekali tiup hilang. Cemana nak dapat 6A Syaf? Sedarlah sikit diri tu woii. Tinggal esok, lusa then exam BM. BM dah ah tak pernah dapat A. Asyik B, C je. Nak bandingkan karangan Syaf dengan budak harapan sekolah pehh macam Thailand dengan Kota Damansara. Macam-macam kata semangat dah tampal kat bilik tapi still tak sedar lagi tu. Tsk tsk tsk. Apa nak jadi Syaaaffff. Karang org dapat result nangis bahagia, kau dapat result nangis terlalu bahagia. Tapi kalau betullah keajaiban Allah wujud kat Syaf, Syaf memang bersyukur sangat sangat. Ya Allah, mudah-mudahan. Syaf paling takut sekarang ni subjek agama lah. Sebab kalau tak dapat A cam segan ah. Dah ah KAA. Pastu tak dapat A. Malu je. Tapi kalau takde rezeki nak wat camne en.


Ya Allah, kau ampunilah dosa-dosa ibu bapa, keluarga, gurur-guru, rakan rakan Nur Syafiqah Binti Mohd Nori. Kau permudahkanlah urusan kami. Kau berkatilah hidup kami selama ini. Aamiin. ( Terima Kasih sbb doakan ). 

"Never give up"
"Do your best"
"Keep going...."

"You dont have to be great to start, but you have to start to be great"
"The more kau usaha, the more kau dapat", Hypothesis is accepted.

Syaf tak tahu nak cakap apa dah. Almaklumlah tengah mengantuk yang teramat. So macam tengah mamai, update yg perlu je. Rasa cam nak cakap banyak tapi takleh pikir apa sekarang. Mata pun dah memang kuyu dah. Lol. Saya tengah skype dengan Nas lagipun sekarang ni. Dia update blog, jadi saya pun update blog. Dia taip kat keyboard macam ada kapal terbang terhempas setiap kali dia tekan keyboard. Tahniah. Lol. Nak chow dulu. Annyeong :B

Comments

Popular Posts