Raya 2011.

Yeaaah :) syaf tengok blog kawan kawan syaf, semua tak hapdate lagi :DD takpe takpe. biar syaf yang update.
Korang semua kan tahu sekarang ni musim perayaan aidilfitri yang mulia ni. so, syaf nak cerita tentang kehidupan syaf sepanjang hari raya ni.

Raya Pertama

Bangun. Gosok baju. Mandi. Pergi solat hari raya. Balik, masak, makan. Saudara dah datang. tak semua ah. Hanya ada atam, idan, eby, akak, wanis, along, amin. hahaha. aku sebut nama diorang ni macam korang kenal je an. tak de ah. atleast aku cuba untuk memfamouskan nama diorang.lepas dah lepak kat rumah syaf, siap first location pergi rumah Tok Long.sampai sampai je, syaf, akak, wanis, idan , eby and my angah dah concer meja makan dah :D BTW, my cousin idan tu. HANDSOME :) bagi syaf. then, pergi rumah anak Tok Long. haha. layan tv cerita konsert lawak. hahaha. tergelak gelak den. lepastu pergi kubur ayah idan. buat tahlil ringkas.

Then, pecut pergi klang, bandar putri. lepak , solat jap. gerak pergi klang mana tah. haish, rumah mak mentua pak cik malik. haha. again, concer meja makan. setiap kali duduk mesti syaf bersebelahan dengan idan.tak tahu kenapa :) kat rumah ni ah paling best. kitaorang main teka teki apa semua. buat lawak. lepastu main main dengan duit. peh, gila ah. lepastu tangkap gambar jap :-

hahaha. cari mana handsome .:D


yang pakai spect hitam tu semua kumpulan MASBRUNO. dipetik daripada nama BRUNOMARS :)




then, lari pergi dengkil. lepastu lepak putrajaya. kat putrajaya semua tertidur ouh :D lepastu baru lari balik rumah.



Raya Kedua

Balik kampung. abang kedua taknak balik -.- alasan " kereta penuh" babeng! kau fikir aku ni besar sangat ke? muat lagi lah. padan muka kau kene marah dengan ayah. lantak kau. kau tak tahu ayah cakap apa pasal kau. padan mukaaa! bertolak pukul 11. 45 pagi sampai pukul 2.30 petang. ada orang cakap " laju gila bawak" . hahaha. abang yang bawak. biasaaaa ah. dia kata pandu kat German kene laju. 120km/h PALING MINIMUM. tak ke gilo? lepas dah sampai tu gi makan. then, lepak tertiduuurr. bangun gi solat, tengok kambing. hahaha. kambing sekor ni comeeeel. nama dia TAM. maybe sebab warna dia HITAM. dia keeecik lagi. masih minum susu botol. haha. then, malam tu layan tv jap. lepastu dengar mak berbual apa semua. tidur.



Raya Ketiga

Bangun, solat. lepastu lepak. then, tolong mak kat dapur. perah kelapa apa semua. bakar lemang. lepak kat depan api tu. :D muka dah gelap :/ then, mandi. siaaaap. nak balik. singgah rumah Mak Ndak. then, singgah rumah Tok Su . paaaling lawa ah rumah dia >.< then, baaaalik. 



Raya Keempat

duduk kat rumah.




Comments

Popular Posts